زناشویی

فیلم و کتاب صوتی زناشوئی و مطالب زناشویی

زناشویی

فیلم و کتاب صوتی زناشوئی و مطالب زناشویی

فایده ی تعهد دررابطه ی زناشویی

فایده ی تعهد دررابطه ی زناشویی   
پیمان زناشویی یکی از مقدس ترین پیمان ها ست .در این مقاله چندفایده از فواید داشتن تعهد به همسر را بررسی می کنیم. - تعهد به رابطه‌ی شما، هدفمندی می‌بخشد: یک رابطه‌ی بدون تعهد ، مانند قایقی بدون سکان در...

پیمان زناشویی یکی از مقدس ترین پیمان ها ست .در این مقاله چندفایده از فواید داشتن تعهد به همسر را بررسی می کنیم.
- تعهد به رابطه‌ی شما، هدفمندی می‌بخشد:
یک رابطه‌ی بدون تعهد ، مانند قایقی بدون سکان در اقیانوس است. چنین قایقی هیچ گونه اختیاری از خود ندارد که جهت و هدف خاصی را دنبال کند و در معرض وزش هر جریان بادی (موافق یا مخالف) خواهد بود. تعهد ، به رابطه‌ی شما، جهت و سمت می‌دهد و سبب می‌شود که رابطه به جلو برود نه آنکه بی‌هدف، دور خودش بگردد.

  ادامه مطلب ...

فرزندان والدین مقتدر، تعهد زناشویی بالاتری دارند

فرزندان والدین مقتدر، تعهد زناشویی بالاتری دارند
افراد دارای دلبستگی اجتنابی به این تصمیم گیری شناختی رسیده اند که خودشان ارزشمند و دوست داشتنی هستند، و دیدگاهی منفی در مورد دیگران دارند. این افراد در بزرگسالی از صمیمیت و نزدیک شدن به دیگران هراس داشته و از آن دوری می کنند.
در پژوهشی سعی شد رابطه میان «سبک های فرزندپروری، دلبستگی و تعهد زناشویی» در زنان بررسی شود.

در این تحقیق، سبک فرزندپروری با شاخص هایی چون سبک مقتدر، سبک مستبدانه پدر، سبک سهل گیرانه پدر، سبک مقتدر مادر، سبک مستبدانه مادر و سبک سهل گیرانه مادر سنجیده شده و سبک دلبستگی با سه شاخص اجتنابی، ایمن و دوسوگرا سنجیده شده است.

  ادامه مطلب ...

افزایش تعهد زوجین و تحکیم بنیان خانواده

افزایش تعهد زوجین و تحکیم بنیان خانواده
اولین مولفه تعیین‌کننده تعهد زوجین، تعریف آنان از رابطه زناشویی و تعهد است
یک روانشناس با بیان اینکه مولفه اول و تعیین‌کننده در زمینه تعهد زوجین، تعریف آنان از رابطه زناشویی و تعهد است، گفت: تعهد را باید برای کودکان خود به درستی تعریف کنیم و حتی اگر این کار در کودکی برای ما انجام نشد، تلاش کنیم در بزرگسالی به چنین تعریفی دست یابیم.

دکتر فلور رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: برخی باورهای فرهنگی نسبت به این امر وجود دارد. به عنوان نمونه برخی از مردم معتقدند زن باید در هر شرایطی بسوزد و بسازد، اما مرد مجاز به انجام هر رفتاری در زندگی خود است.

  ادامه مطلب ...