زناشویی

فیلم و کتاب صوتی زناشوئی و مطالب زناشویی

زناشویی

فیلم و کتاب صوتی زناشوئی و مطالب زناشویی

یک سردکننده قوی رابطه جنسی

یک سردکننده قوی رابطه جنسی
وقتی مرد، ضعیف و سلطه پذیر ،و زن برعکس او، یعنی مسلط و قوی باشد،کمتر ممکن است یک رابطه ی جنسی ایده آل را تجربه کنند. چرا که زن دوست دارد در آغوش گرفته شود و مورد نوازش و محبت واقع شود . مطلوب باشد و مرد به طرف او بیاید. و مرد دوست دارد فاعل و طالب باشد .شکار کند و منفعل سازد.
یک سردکننده قوی در روابط زناشویی
اما مردی که شخصیت ضعیفی دارد و به اصطلاح کمروست و از عدم اعتماد به نفس رنج می برد، چگونه جرات می کند اقدامی نشان دهد که نمی داند پاسخ همسرش به آن اقدام چه خواهد بود؟ کافی است که او نیاز نشان دهد و همسرش ناز کند. در این صورت از نظر او اتفاق وحشتناکی افتاده است ! او تنها در صورتی برای زناشویی اقدام خواهد کرد که از همه چیز مطمئن باشد. و لحظه به لحظه تایید شود. اتفاقی که بین این دسته از زن و شوهر ها می افتد این است که زن، نقش مرد و مرد، نقش زن را به عهده می گیرد.
   زن که در ابتدای زندگی از خلقیات و ویژگیهای شوهرش خبر ندارد ،خیلی زود متوجه تسلط خود در روابط زناشویی می شود. شاید با خود فکر می کند با داو طلب نشان دادن خودش و به اصطلاح با پا پیش گذاشتن خواهد توانست همسرش را از احتیاطهای بیجا و مزاحم نجات دهد در حالیکه بیشتر، این حالت او را تایید خواهد کرد.
 بلکه این مردها به تدریج یاد می گیرند که خودشان را در اختیار همسرشان بگذارند. بعدها عادت می کنند که مثل زنها ناز کنند تا مورد طلب واقع شوند. این رفتار مردها اگر چه ابتدائا برای زنها مهم جلوه نکند به مرور زمان نفرت انگیز خواهد شد. چنین رابطه ای نه برای زن جذابیت دارد نه برای مرد .
 
علل و عوامل 
البته دلیل اصلی همان ضعف اخلاقی مرد و تسلط  زن بر اوست که شاید در شرایطی که زن، بزرگتر از مرد باشد،احتمال وقوعش بیشتر باشد. این حالت گاهی با چاشنی هایی چون ترس از طرد شدن و مورد انتقاد قرار گرفتن تشدید می شود.
مثلا مردی که در ابتدای زندگی و در اوج وابستگی عاطفی به همسرش ،به طلاق تهدید شود، ترسیده و محتاط خواهد شد تا حدی که شهامت هر گونه اقدامی که به گمان خودش منجر به ناراحتی همسرش می شود را از دست خواهد داد. این حالت مرد، خواه ناخواه در روابط زناشویی شان هم تاثیر گذار خواهد شد. علاوه بر این، انتقادهای مکرر زنان و یا هر نوع بی میلی نشان دادن در روابط جنسی، این دسته از مردها را که زمینه ی ترس از ضایع شدن و مردود شدن ،در وجودشان فراهم است را محتاطتر و تابعتر می سازد.
به خاطر ندیدن خلقیات مردانه در وجود او ،خودتان تصمیم به مرد شدن نگیرید. شما کاملا زن باشید و ناز و عشوه ی خود را در روابط زناشویی حفظ کنید تا او به بازسازی نقش مردانه ی خودش بپردازد
راه درمان
مردانی با این خصوصیات احتیاج به اعتماد دارند. اینها طاقت و ظرفیت انتقاد ندارند .اینها حتی پیشنهاد را هم به منزله ی انتقاد می دانند و از ترس اینکه مبادا در این لحظه مورد تایید نباشند ،از اقدام منصرف خواهند شد.
باید عجله را کنار بگذارید و خودتان را بدون هیچ نشانی از ناراحتی و رنجش در اختیار او بگذارید و مشتاق و علاقمند جلوه کنید. وقتی وظایف او را به عهده نگیرید و صبور باشید تا خودش با همان کندی و حوصله ای که مخصوص روحیات خودش است در روابط زناشویی نقش ایفا کند، کم کم سلطه ی از دست رفته را پیدا خواهد کرد. به هر حال به خاطر ندیدن خلقیات مردانه در وجود او ،خودتان تصمیم به مرد شدن نگیرید. شما کاملا زن باشید و ناز و عشوه ی خود را در روابط زناشویی حفظ کنید تا او به بازسازی نقش مردانه ی خودش بپردازد. مادامیکه به خاطر ضعف او شما همه کاره می شوید او را در ضعف و نقص خودش باقی خواهید گذارد .
اگر به توصیه های این مقاله عمل کردید یک نکته ی مهم و اساسی را مد نظر داشته باشید. وقتی با یک انسان ضعیف و محتاط روبرو هستید، ریسک نکنید. آزمایش نکنید. خشک و بد اخلاق و یا حتی معمولی نباشید بلکه از خودتان مهربانی و ذوق نشان دهید طوری که او بفهمد اگر بخواهد اقدامی بکند شما مخالفت نخواهید کرد .اما خودتان اقدام نکنید.
مثلا خود را آراسته کنید و با او با مهربانی و خوشرویی برخورد کنید به نحوی که بداند دوستش دارید و از او رنجیده نیستید. اینها اگر بدانند کسی از دستشان ناراحت است خودشان ناراحت تر جلوه خواهند کرد. بلد نیستند کاری کنند که شما ناراحت نباشید بلکه وقتی حس کنند که شما رنجیده اید، سرد می شوند، شاید قهر هم بکنند.
البته نباید فراموش کرد که هر کسی در کنار نقاط ضعفش نقاط قوتی هم دارد .این دسته از مردها کسانی نیستند که در روابط زناشویی خودخواه عمل کنند بلکه بیشتر از آنکه به لذت خودشان فکر کنند به التذاذ همسرشان اهمیت می دهد و در بازی های زناشویی بسیار با حوصله و خوش ذوقند . ضعفشان هم قابل درمان است به شرطی که شما از میزان سلطه  خود کم کنید و به او فرصت بودن و عمل کردن بدهید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد