زناشویی

فیلم و کتاب صوتی زناشوئی و مطالب زناشویی

زناشویی

فیلم و کتاب صوتی زناشوئی و مطالب زناشویی

مریخ و ونوس خارج از مدار جنسی

مریخ و ونوس خارج از مدار جنسی


یک رابطه جنسی مطلوب و ارضا کننده مانند یک تعطیلات شگفت انگیز بعد از یک کار سخت است یا به مثابه یک پیاده روی عاشقانه در فصل بهار و در یک روز آفتابی است. یک رابطه جنسی عالی، روزهای زندگی زناشویی را درخشان تر می کند و به واسطه این اثرات..............
یکی از عواملی که آموختن و به کار گیری مهارتهای پیشرفته در اتاق خواب را تشویق می کند دست یافتن به روابط جنسی بهتر و بهتری است که در نتیجه کاربرد این مهارتها حاصل می گردد. یک رابطه جنسی عالی، فقط یک پاداش نیست بلکه چیزی است که می تواند بدن زوجین را دوباره جوان کند و به ذهن و احساس و هیجانات زوجین جان دوباره دهد.
یک رابطه جنسی مطلوب و ارضا کننده مانند یک تعطیلات شگفت انگیز بعد از یک کار سخت است یا به مثابه یک پیاده روی عاشقانه در فصل بهار و در یک روز آفتابی است. یک رابطه جنسی عالی، روزهای زندگی زناشویی را درخشان تر می کند و به واسطه این اثرات،  روابط زوجین هم بهبود می یابد.
  یک رابطه جنسی عالی، روزهای زندگی زناشویی را درخشان تر می کند و به واسطه این اثرها، روابط زوجین هم بهبود می یابد
احتمالا با این توصیفات بیشتر و بیشتر به اهمیت و نقش رابطه جنسی در موفقیت زناشویی پی برده اید و متوجه شده اید که اگر این رابطه در زندگی مشترک مختل شود، سایر زمینه های زندگی زناشویی نیز با خلل جدی مواجه می گردد. چرا که تمایلات جنسی هم می تواند مانند سایر زمینه های دیگر زندگی زن و شوهرها، رشد کند یا تحلیل یابد. هم زنان و هم مردان گاه گاهی تمایل جنسی خود را از دست داده و نسبت به رابطه جنسی بی علاقه می شوند. گاهی اوقات این امر بنا به دلایل پزشکی است اما گاهی هم عوامل محیطی و روان شناختی می تواند باعث این امر گردد.
اگر شما و همسرتان تمایلات جنسی در حد طبیعی از خود بروز نمی دهید و یا اینکه اصلا تمایلی به رابطه جنسی ندارید لازم است درباره اینکه چه عواملی ممکن است باعث این مهم شود و چگونه می توانید تمایل تان را باز گردانید فکر کنید.
مریخ و ونوس خارج از مدار جنسی
برای مثال؛
سوء مصرفهای پیش زمینه ای: گاهی باعث کاهش میل جنسی زنان و مردان می شود و علت این امر آن است که بیشتر کسانی که از مواد مخدر استفاده می کنند، اولویت اول شان در زندگی مواد مخدر است. یک فرد معتاد یا کسی که به انواع مواد و داروها اعتیاد و وابستگی دارد بیشتر درگیر دریافت مواد بیشتر است بنابراین اگر گاهی از نظر شیمیایی یا روان شناختی معتاد به چیزی باشد آنگاه هر چیز دیگری از جمله رابطه جنسی اولویت اول بودن را از دست می دهد.
مشکلات جسمانی: برخی افراد به ویژه زنانی که در طی رابطه جنسی نوعی درد را احساس می کنند و یا در رسیدن به ارگاسم دچار ناتوانی هستند، همین امر باعث می شود که رابطه جنسی برای این افراد کمتر از آنچه که باید باشد لذت بخش بوده و به همین دلیل تمایل جنسی این افراد کاهش می یابد.
مشکلات هورمونی: مردان و زنان به دلیل ایجاد اختلال در تعادل هورمونهایشان می توانند تمایلات جنسی شان را از دست بدهند. این امر اغلب در زنانی که هورمون های آنها به ویژه در دوران قاعدگی و یا چندین ماه یا چندین هفته پس از زایمان افت و خیز دارد دارد اتفاق می افتند.
از طرف دیگر هر چند مردان با این دست مشکلات دست و پنجه نرم نمی کنند، اما مشکلات جنسی انها می تواند تحت تاثیر پرکاری غدد هیپوفیز آنها در تولید بیش از حد پرولاکتین قرار بگیرد.
مشکلات روان شناختی: مشکلات روان شناختی می تواند باعث اطفا تمایلات جنسی شود. استرسهای مالی و بیش از حد کارکردن و پر مشغله بودن به طور روزمره، می تواند تمایل جنسی مردان و هم زنان را کاهش دهد. لذا چنانچه تمایل جنسی شما به میزان زیادی از بین رفته است به این مطالب فکر کنید که اخیرا چه تغییری در سبک زندگی تان به وجود آمده است و ایا این تغیر، حالت و وضعیت روان شناختی شما را تحت تاثیر قرار داده است یا خیر؟
افسردگی: عمدتا افسردگی می تواند باعث از بین رفتن علاقمندی به هر چیزی شود که شروعش با بیرون نیامدن از رختخواب هنگام صبح است و مفهوم ان این است که این افراد تمایل به رابطه جنسی هم ندارند زیرا امادگی برای رابطه جنسی خود نوعی سعی و تلاش می طلبد.
مانند بیشتر بیماری های روحی و روانی، افسردگی هم در یک طیف اتفاق می افتد لذا ممکن است برای یک فرد افسردگی در همین حد باشد که تمایل به رابطه جنسی را از دست بدهند در حالی که صبح ها می توان راحت از رختخواب خارج شود و یا به کارهای روزمره اش بپردازد.
ولی به طور عام، از اولین علایم افسردگی در افراد متاهل، عدم تمایل به رابطه جنسی است و متاسفانه آخرین علامتی هم که پس از درمان افسردگی از بین می رود بی رغبتی به رابطه جنسی است.
 
تخصصی بخش خانواده ایرانی تبیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد