زناشویی

فیلم و کتاب صوتی زناشوئی و مطالب زناشویی

زناشویی

فیلم و کتاب صوتی زناشوئی و مطالب زناشویی

صحبت پیرامون فانتزی‌های جنسی

صحبت پیرامون فانتزی‌های جنسی
یکی رابطه جنسی می خواهد و دیگری عشق. در زندگی های زناشویی گاهی اوقات به نظر می رسد که همسران از دو سیاره مختلف آمده اند و البته این تفاوتها در اتاق خواب خیلی بیشتر و جدی تر مشهود و هویدا می شود.
یکی رابطه جنسی می خواهد و دیگری عشق. در زندگی های زناشویی گاهی اوقات به نظر می رسد که همسران از دو سیاره مختلف آمده اند و البته این تفاوتها در اتاق خواب خیلی بیشتر و جدی تر مشهود و هویدا می شود. ولی با این حال ممکن است شما پی به آنها نبرید. به واسطه درک، شناخت و پذیرش این تفاوتها، می توانید به صمیمیت عمیق تری در رابطه تان دست یابید. آگاهی از این تفاوتها شما را برای برخورداری از یک زندگی جنسی مطلوب یاری می دهد.
یکی از عمده ترین مشکل در زندگی زناشوئی و جنسی زوجهای جوان گرم مزاج بودن یکی از زوجین در مقابل سرد مزاج بودن دیگریست .
  خیلی از خانم ها بر این باورند میل جنسی زیادی دارند با این وجود پس از ازدواج و آغاز فعالیت جنسی به این نتیجه میرسند که باور آنها از دنیای جنسی خود اشتباه بوده
این مسئله در مرحله آغازین فعالیت جنسی زوجین غیر طبیعی نیست ، خصوصا در مورد خانم ها که معمولا بین 20 تا 30 درصد افراد پس گذشت زمان از آغاز دوران فعالیت جنسی به مرور میل جنسیشان بیشتر می شود ، پس این دسته از افراد دچار سرد مزاجی نیستند بلکه به علت عدم تجارب جنسی یا عدم شناخت دنیای جنسی و تخیلات جنسی نسبت به آن واکنشی از خود نشان نمیدهند تا زمانی که با مرور زمان طی کسب تجربه میل و رغبت آنها نسبت به قبل بیشتر می شود .
اما هستند افرادی که علیرغم داشتن تجربه رابطه جنسی همواره گرایش آنچنانی به انجام آن نداشته و صرفا جهت تامین نیاز همسر و انجام وظایف زناشوئی خود فعالیت جنسی با همسر را انجام میدهند .
استرس ، ترس و نگرانی ، ذهنیت منفی در مورد رابطه جنسی و جنس مخالف ، الگو برداری نا مناسب از رفتار پدر و مادر ، عدم آموزش ، اختلالات روانی ، اختلالات جنسی ، هورمونها ، عوامل فرهنگی ، آب و هوا و اقلیم، ضعف جسمانی و احساس درد ، عدم پذیرش احساسی یکدیگر میتواند از جمله عواملی باشد که در سرد مزاجی فرد تاثیر گذار باشد ، برخی از عوامل فوق قبل از ازدواج قابل شناسائی و درمان است ، با این وجود خیلی از متخصصین تا زمانی که فرد تجربه جنسی نداشته باشد سرد مزاجی را مورد سنجش و ارزیابی قرار نمیدهند.
قلب
قبل از ازدواج فکر میکردم خیلی گرم مزاج هستم اما ....
خیلی از خانم ها بر این باورند میل جنسی زیادی دارند با این وجود پس از ازدواج و آغاز فعالیت جنسی به این نتیجه میرسند که باور آنها از دنیای جنسی خود اشتباه بوده و آنگونه که فکر میکردند بعد از تجربه رابطه جنسی گرایش آنچنانی نسبت به آن ندارند ، اکثر مواقع علت بوجود امدن این حالت عاملی به نام فانتزی جنسی یا تخیلات جنسی است زمانی که فردی قبل از ازدواج فانتزی جنسی خاصی داشته باشد و بعد از ازدواج در عمل فانتزی های جنسی وی عملی نشود این فرد علیرغم دارا بودن میل جنسی زیاد از رابطه جنسی لذت نمیبرد و معمولا با خودارضائی ارضا می شود چرا که درخود ارضائی میتواند فانتزی جنسی ذهنی خود را دنبال کند و این فرد کم کم میل جنسی خود راتا حد زیادی از دست میدهد این دسته از افراد باید در مورد فانتزی جنسی و تخیلات ذهنی خود با همسر خود صحبت کرده و از او بخواهد رابطه جنسی را مطابق با فانتزی جنسی وی انجام دهد .
 
زمانی برای صحبت کردن در مورد فانتزی های جنسی
زمانی که می خواهید رابطه جنسی داشته باشید، چندان عاشقانه نیست که از همسرتان بپرسید که چه چیزهایی را در رابطه جنسی دوست دارد. بهترین زمان انجام این کار بعد از داشتن رابطه جنسی یا زمان دیگری است که شما قصد ندارید رابطه جنسی با همسرتان داشته باشید. زن طی رابطه جنسی نمی خواهد که درباره نیازهایش حرف بزند یا فکر کند بلکه او می خواهد که بیشتر احساس کند و به تدریج به لذت کامل برسد.
برای به دست اوردن اطلاعات درباره این که"زن چه چیزهایی را دررختخواب دوست دارد"، مرد باید دقیقا به واکنشها، عکس العملها و پاسخهای همسرش در طی رابطه جنسی توجه داشته و به انها گوش فرا دهد. مردان نیاز به شنیدن اظهارات کلامی همسرشان درباره لذت و شهوت شان دارند. به این طریق، مرد بازخورد دریافت کرده و از کارها و چیزهایی که باعث ارضا همسرش می شوند؛ آگاه می گردد. حتی وقتی که یک زن احساساتش را به صورت کلامی بیان می کند ممکن است از رابطه جنسی بیشتر لذت ببرد.
 ترس و بی‌میلی جنسی
ترس از زفاف به علت درد و سوزش ناشی از زایل شدن بکارت ، معمولا احساساتی از قبیل ترس و استرس باعث ترشح هورمونهایی در بدن ما می شود که از شدت لذت یا تمایل جنسی میکاهد چرا که سیستم مدیریت مغز به گونه ای است که داده ها را اولویت بندی میکند و در زمان وجود استرس و ترس این داده ها باعث می شود تا مغز اولویت را از تمایل جنسی و لذت جنسی به عاملی که باعث استرس و ترس شده است اختصاص دهد تا در صورت لزوم حالت ایمنی و تدافعی بدن آماده پاسخ و واکنش به رویدادهای ا حتمالی باشد ، اکثر مواقع ترس میتواند قدرت تلقین را برانگیخته کند تا حدی که احساس درد را در اندام های خود حس کنید
 
نیاز جنسی نشانه گرم مزاجی نیست بلکه لازمه آن است ....

لزوما گرم مزاجی به این معنا نیست که فرد نیاز جنسی زیادی دارد بلکه افراد گرم مزاج علاوه بر نیاز جنسی به کیفیت انجام آن اهمیت میدهند و ابعاد روانی رابطه جنسی را گسترده تر میبینند به نوعی دنیای جنسی نا محدودی را در ذهن و روان خود ایجاد و دنبال میکنند معمولا آنها آغاز گر فعالیت جنسی هستند و محدودیتی در انجام رفتارهای جنسی برای خود قائل نمی شوند اکثر این افراد از لذت بردن همسر خود لذت میبرند و بدون آنکه همسر آنها از او بخواهد که چه کاری انجام دهد ، خود آنرا انجام میدهد .

منابع: سایت تنظیم خانواده،

با نگاهی به کتاب: مریخ و ونوس در اتاق خواب  نوشته جان گری   ترجمه: بای  انتشارات دانژه ؛ همراه با تغییرات و اضافات

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد